ForeGames KvK: 20093945 BTW Nummer: 140269629 B01

ForeGames Algemene Voorwaarden

De volgende voorwaarden neemt ForeGames in acht om de verkoop van videogames en aanverwante artikelen voor iedereen zo prettig en zo goed mogelijk te laten verlopen. Gegevens die via onze website door klanten aan ForeGames worden verstrekt zullen alleen door ForeGames intern worden gebruikt en nooit en te nimmer aan derden worden verstrekt. Deze gegevens zijn goed beveiligd en dienen alleen om de klant tot dienst te kunnen zijn. Dit geld zowel voor het online account, als ook voor de adres gegevens die aan ons worden verstrekt voor de 'in-store' bonus pasjes.

Alle verdere voorwaarden gelden gelijkwaardig voor de winkel als voor de online webshop aankopen. De webshop en de winkel staan in directe verbinding dus je kunt op alle plaatsen terecht met vragen ongeacht de manier waarop het ForeGames product aangekocht is.

Website informatie en aankopen

De informatie op de website wordt door ons zo compleet mogelijk weergegeven. Invoer fouten en/of onvolkomenheden zijn te allen tijde onder voorbehoud. Het kan voorkomen dat een bestelling c.q. aankoop, die via de website wordt gedaan, niet wordt ingewilligd. Het kan in een uitzonderlijke situatie voorkomen dat een product dat beperkt leverbaar is door meerdere mensen tegelijk besteld wordt. De besteller kan dit product dan niet alsnog claimen en ForeGames zorgt er in dit geval altijd voor dat het eventuele reeds betaalde bedrag terug wordt gestort. Het betreft dan een uitzondering door onmacht of beperkt te verkrijgen artikelen.

Verzendingen

ForeGames verzend de producten altijd op een passende wijze. Voor de reguliere games gebruikt ForeGames speciale verzend boxen die door een standaard brievenbus passen en waarvan we met zekerheid kunnen zeggen dat die het product dat we verzonden hebben, optimaal beschermt. Hierdoor brengen we leveringsproblemen, c.q. klachten m.b.t. tot een levering, terug tot een absoluut minimum. Ook grotere bestellingen worden door ons zorgvuldig ingepakt en verzonden.

Verzenden van producten

Producten kunnen op verschillende manieren verzonden worden. De snelste en meest goedkope optie is om voor brievenbuspost te kiezen. Via deze verzendwijze heb je de minste kosten en het product dat je besteld is op die manier het snelste bij je in huis. Er hoeft ten slotte niemand thuis te zijn ten tijde van levering. Alle briefpost verzendingen worden sinds 1 januari 2015 gedaan middels "brief pakket post" waardoor deze zending bij verlies evt. getraceerd kan worden.

ForeGames verpakt en verzend alles met de best mogelijke zorg! aan onze kant zullen we altijd zorgen dat, zodra je de status verzonden op een order krijgt, het bij ons op een zo goed mogelijke manier verpakt en verzonden is. Komt een artikel bij ons retour dat niet bestelbaar blijkt te zijn omdat er een adres niet goed opgegeven is dan zullen we die uiteraard na overleg alsnog naar het juiste adres verzenden. Genruik voor correspondentie onze Facebook pagina en stuur ons een bericht met daarin de vraag en het order nummer.

Pre-orders

Door te pre-orderen heb je de nieuwste producten als eerste in huis, oftewel op de dag van release. Houd wel rekening met de volgende voorwaarden:

Je pre-order wordt vroegtijdig verstuurd: Wij zorgen ervoor dat het product dat je wilt hebben, op tijd bij jou afgeleverd wordt, zorgeloos en makkelijk.

Betalen met iDeal of Paypal: Kies je ervoor jouw pre-order van te voren volledig te voldoen via iDeal of Paypal dan is een vroege levering gegarandeerd zonder verdere vertragingen.

Afhalen in de winkel is ook mogelijk: Het is mogelijk om jouw pre-order af te halen in de winkel. Kies tijdens het plaatsen van je pre-order of je het product het liefst via de post wilt ontvangen of dat je liever langs komt bij ForeGames Breda om het af te halen. Een reservering voor afhaal is doorgaans geheel gratis en wordt door ons via e-mail op de hoogte gehouden van de status en release.

Gratis verzenden: Pre-orders kunnen gratis worden verzonden als je voor de optie briefpost kiest. Zo ben je zeker van een vroege levering, dat het product goed en veilig aankomt en maak je vaak geen extra kosten voor verzending. Voor producten die niet door de bus passen vragen we een kleine bijdrage aan verzendkosten.

Bonus pre-order tokens: Deze worden altijd beperkt uitgeleverd. Aan pre-order extra's die omschreven staan bij artikelen kunnen geen rechten worden ontleend, maar het mag voor zich spreken dat ForeGames zich altijd maximaal inzet om zoveel mogelijk vroege beslissers van deze extra's te voorzien.

Omruilgarantie

Producten die via de webshop besteld zijn kunnen, mits onbeschadigd en in de originele verpakking waarin het verzonden is eenmalig worden geruild. Mocht er om wat voor reden dan ook onvrede zijn over de aanschaf van het product neem dan het onderstaande in acht voordat je besluit een product aan ons retour te sturen.

  • Nieuwe games en spelsystemen kunnen alleen geruild worden als het spel of het spelsysteem in 100% nieuw en verpakt naar ons retour komt. De producten moeten compleet en inclusief onbeschadigd boekje en doosje retour komen. Een spelsysteem kan alleen geruild worden mits de doos (verpakking) ongeopend blijft inclusief aanwezige sealing op de doos. Wij kunnen geen nieuwe producten als retour accepteren als blijkt dat ze reeds gebruikt zijn of geopend zijn geweest. Een nieuwe game die via de webshop is gekocht mag binnen 36 uur eenmalig omgeruild worden als het product niet bevalt. Alleen als alles in nieuwstaat is. Aankopen die onaangebroken zijn kunnen binnen 14 dagen terug gestuurd worden. Neem alvorens U besluit iets terug te sturen eerst contact op met onze service afdeling via breda@foregames.nl en vermeld in de mail correspondentie altijd uw ordernummer.
  • Gebruikte games moeten in de aankoop staat retour (boekje en doosje). ForeGames controleert alle gebruikte producten voor verzending.
  • Spelsystemen kunnen alleen geruild worden als ze ongeopend aan ons retour worden gestuurd. Zodra een sealing van een verpakking is verwijderd kunnen wij het product niet retour nemen. Bij sommige bedrijven kun je iets binnen een paar dagen ruilen (en we noemen geen namen) maar die systemen worden daarna weer als nieuw te koop gezet. Bij ons ben je gegarandeerd eerste eigenaar van een product omdat we deze omruil regel hanteren.
  • Merchandise, statues e.d. kunnen niet geruild worden.

Als je een product naar ons retourneerd beoordeeld ForeGames de retourzending. Blijkt er na de inspectie door ForeGames dat er niet aan bovenstaande criteria voldaan is dan behoudt ForeGames zich het recht om het artikel tegen kosten naar de klant retour te zenden. Er zal geen ander product retour gezonden worden. Als er een artikel bij ons retour komt en er is wel aan de bovenstaande criteria voldaan dan zal ForeGames er zorg voor dragen dat je een vervangend gelijkwaardig product retour krijgt. De verzendkosten zullen dan, omdat het een eenmalige ruiling betreft, voor onze rekening zijn. ForeGames zet service en kwaliteit voorop maar is genoodzaakt, gezien de aard van de producten, een duidelijke richtlijn op te stellen.

Wij geven geen geld terug voor een product dat retour komt maar zullen altijd voor dezelfde waarde aan goederen leveren. We kunnen geen geld terug geven want dan wordt je als gameshop in no time een gratis videotheek, wat uiteraard geweldig klinkt, maar voor ons niet haalbaar is. Wij hopen hiervoor op begrip . Foregames is een bedrijf zijn waarbij nieuwe producten ook echt nieuw zijn. Als we de retour richtlijnen ruimer nemen dan kan het voorkomen dat een artikel dat je nieuw aanschaft niet meer nieuw is, we willen dit kost wat kost voorkomen.

Inruilmogelijkheden

ForeGames ruilt bijna alles in wat met videogames te maken heeft. Game systemen en games kunnen, alleen na evaluatie in de winkel, ingeruild worden. Bij inruil zullen we de aangeboden producten eerst in de winkel moeten beoordelen op staat en waarde. Telefonisch of via mail geven we geen inruilwaarden door! We zullen alles visueel moeten beoordelen op de actuele inruilwaarden. We beoordelen altijd naar het product, de staat van het product, en kijken naar onze eigen voorraad voordat we tot een waardebepaling over gaan. Oude games kunnen we ook zonder boekjes of doosjes innemen bij uitzondering op de betere titels. Oude game systemen en games weggooien of op zolder laten staan is zonde. Voor meer informatie kun je altijd langs komen in een van onze winkels.

Garantietermijnen en voorwaarden

Op bijna alle producten die je bij ons aanschaft zit garantie. We zeggen, bijna omdat we ook snoepjes verkopen e.d waar we uiteraard geen garantie op kunnen geven. Maar voor het overgrote deel van ons assortiment geld de onderstaande garantie regelingen. Daarvoor is altijd een kassabon of factuur nodig, zonder uitzondering. Bewaar die altijd goed.

  • gebruikte spel computers, zes maanden mits de console verzegeld is en voorzien van een ForeGames sticker en het serie nummer op het aankoop bewijs vermeld wordt. Val- en gebruikers schade vallen niet onder onze garantie.
  • gebruikte accessoires en software zes maanden. Is er een technisch probleem binnen zes maanden na aankoop dan lossen wij dit altijd op. 
  • alle nieuwe software drie maanden via de uitgever van de desbetreffende game. (zie achter in instructieboekjes voor alle details). Garantie op nieuwe games kan niet verhaald worden op ForeGames mits uitzonderingen zoals druk fouten van een serie discs, dat lossen wij met de leverancier op en daarvoor kun je wel langs in de winkel. 
  • Nintendo console een jaar en accessoires zes maanden.
  • XBox console twee jaar en accessoires zes maanden.
  • Playstation console twee jaar en accessoires zes maanden.
  • Op alle andere accessoires zit drie maanden garantie.
  • Op import games zit geen garantie en geen omruilgarantie. Dit komt omdat die producten speciaal ge-importeert worden en gesealed zijn. Wij kopen import in van groothandels in Amerika en Japan zonder dat we daar ooit iets van terug kunnen sturen. 

Reparaties en procedures

Heb je een product van ons ontvangen wat defect is of dat niet goed functioneert meld dat ons (met order nummer) via onze Facebook pagina en wij gaan meteen aan de slag om het probleem op te lossen.

De volgende procedures worden in acht genomen tijdens defecten. Sony hardware kan aan ons retour worden geleverd mits voorzien van aankoopbewijs (of kopie daarvan). In de garantieperiode zitten er geen verdere kosten verbonden aan een reparatie. Buiten een garantieperiode zal er zelf contact opgenomen moeten worden met de Playstation service desk. Voor XBox klachten moet de klant altijd zelf contact op nemen met de Microsoft service desk, daar Microsoft alleen direct met de klant wil werken. Dit geld voor de gehele garantie termijn periode. Alle Nintendo producten hebben een jaar garantie. Binnen deze periode kan het defecte apparaat bij ons aangeboden worden waarna wij de afhandeling verder met Nintendo regelen. Valt het defect buiten de garantie periode om dan zul je zelf contact op moeten nemen met Nintendo.

Microsoft customer support: Bel je met een mobiel toestel, 020-2036606 bel je met een vast toestel, 0800-0233894

Sony customer support: 0495-574817

Nintendo customer support: 0909-0490444

Nintendo technische dienst: 030-6097166 voor technische vragen en losse onderdelen.

ForeGames behoud zich het recht om bestellingen te weigeren als blijkt dat er een zetfout is gemaakt door menselijk toedoen of door computer fouten. Het spreekt voor zich dat we dit tot een uiterst minimum zullen beperken.

Verder wensen wij iedereen vooral veel "game plezier" toe, want dat is waar het echt om gaat!

ForeGames.nl